>> Valitse kieli: >> >> >>

Muu toiminta 2009

Pikkujoulut Kimmelissä 5.12.2009

Jääkarhujen vuoden 2009 pikkujoulua vietettiin Sokos Hotel Kimmelin Joensuu-kabinetissa itsenäisyyspäivän aatttona 5.12. klo 19 alkaen. Paikalla oli 32 jääkarhua joista kaksi oli lapsia. Aluksi puheenjohtaja Jarno Linnolahti toivotti juhlijat tervetulleiksi jonka jälkeen nautittiin Kimmelin Joulukadulle katettu Joulubuffet . Aterian aikana esiintyi viihdetaiteilija kitaroineen. Pääruoan jälkeen Pielisjoen koulun musiikkiluokka 9a:n nuoret esittivät joululauluja. Musiikkipitoisen ohjelman kabinetissa päättivät nuoret jääkarhuneidit Katriina ja Vilma esittämällä joululauluja vuoron perään pianolla säestäen. Loppuiltaa ainakin osa jatkoi täpötäydessä Viihderavintola Riversidessa jossa esiintyi Vicky Rosti, Freeman & Menneisyyden Vangit.

Seuran 20-vuotisjuhla 17.10.2009

Avoimet ovet Mäntyniemessä 18.10.09

Mäntyniemessä oli avoimet ovet sunnuntaina 18.10.2009 klo 14-17. Vierailijat saivat uida ja saunoa maksutta. Paikalla oli seuran jäseniä opastamassa ja kertomassa avantouinnista. Tarjolla oli ilmaiseksi myös kahvia, mehua ja pullaa. Avointen ovien päivästä on tullut valtakunnallinen tapahtuma jota nykyisin organisoi Suomen Latu.

Patikkaretki Ilomantsiin 26.9.2009

Syksyn patikkaretki tehtiin lauantaina 26.9.2009 Ilomantsiin Susitaipaleelle. Lähtö oli linja-autoasemalta klo 8.00. ja paluu illalla klo 20. Matka oli noin 18 km. Patikointi alkoi Kaunisjärven laavulta. Makkaranpaisto-kahvitauko pidettiin Harkkojärven rannalla. Retki päättyi Poikapääntien varteen. Patikoinnin jälkeen uinti, sauna ja ruokailu Joensuun yliopiston Mekrijärven tutkimusasemalla . Retken veti totuttuun tapaan Ilmo Nousiainen.

Polkupyöräretki Pyhäselän ympäri 1.-2.8.2009

Karelia-soudun yhteydessä Susirajan Kulkijat järjesti polkupyöräretken Pyhäselän ympäri johon osallistui puolenkymmentä Jääkarhua. Retken vetäjänä toimii Veikko Piipponen. Matka oli yhteensä 117 km josta lauantaina ajettiin 58 km ja sunnuntaina 59 km. Lähtö oli Ilosaaresta klo 10.00 missä Topin veneeseen lastattiin aluksi yöpymisvarusteita. Menomatkalla ruokailtiin Niittylahden opistolla. Sieltä matka jatkui sateisessa säässä puolimatkan krouviin Rääkkylän Koivuniemeen. Illalla rentouduttiin iltamissa ja sunnuntaina matka jatkui Liperin kautta Joensuuhun edelleen sateen välillä tihkuttaessa.

Jaakon päivä 25.7.2009

Joensuun Jääkarhujen vuosipäiväksi muotoutunutta Jaakon päivää vietettiin lauantaina 25.7.2009 yhdeksättä kertaa. Seuran puheenjohtaja Jarno Linnolahti toivotti vieraat lämpimästi tervetulleiksi. Hän julkisti Vuoden Jaakon perustellen valintaa seuraavasti: "Juhlavuoden Jaakko on kaikille tuttu. Hän on toiminut kehittäjänä, vaikuttajana ja uutterana puuhamiehenä seuran kaikissa keskeisissä luottamustehtävissä: seuran puheenjohtajana, Mäntyniemitoimikunnan puheenjohtajana sekä seuran sihteerinä. Lisäksi hän on merkittävällä ja erityisen myönteisellä tavalla vaikuttanut seuran julkikuvaan ja talouteen vastatessaan mm. seuran kotisivujen laadinnasta ja ylläpidosta sekä seuran kokous- ja juhlatilojen vuokraustoiminnasta. Joensuun Jääkarhujen Vuoden Jaakko vuonna 2009 on Jukka Vuorinen" (puhe kokonaisuudessaan).

Valokuva-albumi

Patikkaretki Ilomantsiin 23.5.2009

Kevään perinteinen patikkaretki tehtiin lauantaina 23.5.2009 Ilomantsiin Taitajan taipaleelle. Lähtö oli klo 8 linja-autoasemalta. Ennen patikointia tutustuttiin Ilomantsissa Hermannin Viinitilaan. Patikoimaan lähdettiin Möhköntien varresta Pohjalammen P-paikalta. Sieltä Taitajan taivalta pitkin lähdettiin kaakkon. Keltasilmän laavulla pidettiin makkaranpaisto- ja evästauko. Sieltä matka jatkui Petkeljärven opastuskeskusta kohti. Hyväkuntoisimmat kiersivät vielä loppumatkassa olevan Kuikan kierroksen. Patikoinnin jälkeen saunottiin ja ruokailtiin Hotelli Pääskynpesässä. Takaisin Joensuussa oltiin klo 20.

>>Reitti Pohjois-Karjalan vaellusreittioppaassa

Avoimet ovet la 4.4.2009

Mäntyniemessä oli avoimet ovet lauantaina 4.4.2009 klo 14-17. Vierailijat saivat uida ja saunoa maksutta. Paikalla oli seuran jäseniä opastamassa ja kertomassa avantouinnista. Tarjolla oli myös kahvia, mehua ja pullaa.

Pyhäsaarihiihto 7.3.2009

Jääkarhujen perinteistä ulkoilupäivää (Pyhäsaarihiihto) vietettiin lauantaina 7.3.2009 klo 9-15. Pakkasta oli aamulla muutama aste ja aurinkokin ehti vähän pilkahtaa. Ladut olivat hyvässä kunnossa ja väkeä liikkeellä runsain määrin. Pyhäsaaressa Jääkarhuilla oli oma tukikohta missä oli tarjolla mehua ja makkaraa. Takaisin päin matkaa hidasti kohtalainen vastatuuli mutta sitäkin mukavampi oli mennä rentouttamaan lihaksia saunaan ja avantoon.

Mäntyniemessä oli tarjolla kahvia, mehua ja pullaa.

Talkoolaisille suuret kiitokset järjestelyistä.

>> Sukset kohti Pyhäsaarta (video)